יום שבת, 23 בינואר 2016

זירה 2-חדשות

עבודת סיכום זירה 2-  חדשות
 





שם: הודיה פוסטלניקו.
מורה: נאווה אנקרי.
כיתה: י6


שלבי העבודה:
1. יש לבחור שלושה מושגים  מתוך הזירה.
2. יש למצוא שלושה טקסטים תקשורתיים, כל טקסט עבור מושג אחד ולקשר בין הטקסטים לבין המושגים. הטקסטים צריכים להילקח מאתר חדשות מקוון.
3. יש למצוא שאלת חקר המתקשרת לזירת החדשות, יש לענות על שאלת החקר באמצעות חומר שלמדנו בכיתה ולמצוא מקור אחד שיענה ישירות או בעקיפין על שאלת החקר.
4. עליכם לבחור לכתוב כתבה או להכין סקר שיסייע לענות על שאלת החקר.
5. יש להכין מצגת שתכיל: א. דף שער.
                                    ב. הצגת שאלת המחקר.
                                    ג. מענה לשאלת החקר.
                                    ד. הכתבה\הסקר.
                                    ה. המושגים שבחרתם והטקסטים התקשורתיים.
     

שאלת המחקר שעלייה אני אעשה את העבודה היא:
מה גורם לצופה לצפות עד סוף המהדורה?




תחילה ארשום 3 מושגים שבעזרתם אענה על שאלת המחקר שלי :
1.  ערך חדשותי של ידיעה:
• ככל שלאירוע חדשותי יהיה ערך רב יותר כך הסיכוי שלו להיכנס למהדורת החדשות יהיה גבוה יותר. כתבה עם ערך חדשותי גבוה מאוד תופיע בתחילת המהדורה וידברו עליה בהרחבה ביחס לאירוע עם ערך חדשותי נמוך.
הערך החדשותי נקבע לפי שישה קריטריונים ככל שאירוע עונה על יותר קריטריונים כך ערכו החדשותי עולה. 
              ע    מ    י    ר    -   א    ח

         עדכניות     מפורסם        ייחודיות     רלוונטיות      אנושיות      חשיבות


                                                          
 
א. חשיבות- עד כמה האירוע חשוב לחיינו.
ב. רלוונטיות- שייכות ונגיעה של אירוע לקהל היעד.
ג. ייחודיות- אירוע חריג, שונה ומפתיע.
ד. אישיות מפורסמת- אירועים העוסקים בחייהם של אנשי ציבור.
ה. עניין אנושי- פונה לרגש, אירועים מרגשים.
ו. עדכניות- מידע חדש התורם להבנתנו את המציאות ומסע בקביעת עמדה.

2. סיווג החדשות לפי התוכן:
•לא מתוכננת: אירועים שליליים ובלתי צפויים, אירועים המושכים תשומת לב.
 •מתוכננת- טקסים עצרות, הפגנות וכדומה. מתקיימות בזכות הסיקור אבל אין להם כמעט ערך משל עצמן. מאפשרות דיווח מקצועי, כתבות פרשנות ועומק.



3. סיווג החדשות לפי תכנים: 
הפרדה והבחנה בין סוגים שונים של תוכן חדשותי.
•חדשות קשות- עוסקות בנושאים חשובים, במידע הדרוש לאזרחים כדי שיהיו מעודכנים באירוע שניתן לנתח או לפרש. לדוגמא כתבות בנושא בטחון, כלכלה, חינוך ועוד...  
•חדשות רכות: חדשות שעוסקות בנושאים קלילים שאינם בחשיבות עליונה יופיעו לרוב בסוף המהדורה לדוגמא: "איל גולן מוציא דיסק חדש", "עונת הרחצה נפתחה" וכדומה.


כעת אענה על שאלת החקר בעזרת המושגים שהשתמשתי:


לפי הגורם הראשון שלקחתי "ערך חדשותי של ידיעה" :
הערך חדשותי של הידיעה הוא דבר חשוב מאוד כדי לגרום לצופה לצפות עד סוף המהדורה. הוא מסדר את המהדורה כך שאנשים יצפו לראות אותה ולא ישתעממו ולא ידעו מה הולך להיות בהמשך. הערך החדשותי מסדר את המהדורה לפי נושאים, תחילה הנושאים החשובים יותר ואחר כך הפחות חשובים. בתחילת מהדורת חדשות מופיע לקט של כל הכתבות שיופיעו במהדורה וגם זה עוזר מפני שהצופה יודע מה הכתבות שאמורות לבוא ויש דברים שאפילו יעניינו אותו והוא יעדיף לחכות עד סוף המהדורה בשביל לראותם ועל הדרך הוא גם צופה בדברים חשובים שגם יעניינו אותו.


לדוגמא: http://www.mako.co.il/news-channel2/Channel-2-Newscast-q1_2016/Article-7cd8ae93ea06251004.htm?sCh=86806603e7478110&pId=25483675
במהדורה הזאת הכתבות מאוד מעניינות אולי לחלק לא
ואלי לחלק כן. בהתחלה יש כתבות קשות שאנשים יודעים
שעליהן הולכים ממש להרחיב בהתחלת המהדורה ובסוף
יש כתבה שהיא לא כל כך חשובה אבל תעניין הרבה מאוד
בנות  ולכן הן ירצו לחכות עד סוף המהדורה ולצפות
בכתבה שהן חיכו לה, ובדרך יצפו בכל המהדורה.

לפי הגורם השני סיווג החדשות לפי תכנים:
הצופים יעדיפו להתחיל לראות את המהדורה תחילה עם דברים יותר רציניים ואחר כך להפיג את המתח עם משהו יותר קליל ו"מהנה".
 לדוגמא: אנשים יעדיפו לראות למשל כתבה על ילדה שהשתתקה מחיסון הפפילומה ואחר כך הם יעדיפו לראות כתבה לדוגמא באיזה מקומות בעולם הכי שווה לטוס מבחינת הפארקים וכו'..

הסקר שעשיתי :
אתם כעורכים שרוצים שכמה שיותר אנשים יצפו במהדורה עד סופה איזה כתבה הייתם שמים בפתיחה ואיזה כתבה הייתם שמים בסוף? 

"הנערה הפכה משותקת אחרי שחוסנה בפפילומה"  -  37  אנשים

"כל אחת יכולה להיות דוגמנית?-האם הסוכן רוברטו פיזר הבטחות כדי למכור בוק"-
 20 אנשים



ריפלקציה:
למדתי בעבודה על חשיבות הסדר במהדורה ואיך זה משפיע על אנשים לצפות
עד סוף המהדורה

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה